YEAR 3 | U(R)TOPIAS ACADEMY OF CHOREOGRAPHY
-
YEAR 3 | U(R)TOPIAS ACADEMY OF CHOREOGRAPHY -
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
ΕΤΟΣ 3 ΑΡΧΕΙΟ (Τάσος Βρεττός)
ΕΤΟΣ 3 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
1ο INTENSIVE
2ο INTENSIVE
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Στην Ακαδημία Χορογραφίας U(R)TOPIAS εστιάζουμε σε 6 ενότητες (modules) μέσα από τις οποίες ανταλλάσσουμε πληροφορίες, ερευνούμε και πειραματιζόμαστε, προκειμένου να ανακαλύψουμε καινούριες διαδρομές, νέους δρόμους και νέους τόπους. Οι ενότητες αυτές εναλλάσσονται μεταξύ τους, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα όλοι, και οι συμμετέχοντες του πρώτου κύκλου αλλά και αυτοί που θα συνεχίσουν στον δεύτερο, να πάρουν ένα ουσιαστικό και γόνιμο κομμάτι της πληροφορίας, που θα τους επιτρέψει να το αξιοποιήσουν με το δικό τους τρόπο στο μέλλον.
-
Το σώμα γίνεται εργαλείο παραγωγής γνώσης και δημιουργίας. Μέσα από διάφορες διαδικασίες και ζητούμενα, ανακαλύπτουμε τρόπους, δυναμικές και μοχλούς που προέρχονται από τον ανθρώπινο οργανισμό και μας αποκαλύπτουν κινητικούς κώδικες που ενδεχομένως να μην έχουμε εξερευνήσει. Παράλληλα εστιάζουμε στην έρευνα της οικείας κίνησης, στις κινητικές μας συνήθειες και μηχανισμούς, στον μοναδικό και προσωπικό τρόπο του κάθε καλλιτέχνη. Εστιάζουμε και στο πλήθος των καθημερινών κινήσεων (pedestrian movements), από τις οποίες μπορούμε να αντλήσουμε υλικό για το κινητικό μας λεξιλόγιο και ταυτόχρονα σε κάθε είδους κίνηση που μπορεί να μας είναι ανοίκεια, «άλλη», διαφορετική. Πώς επηρεάζεται η κίνησή μου από τις συνθήκες που ζώ, τις εμπειρίες μου, το κοινωνικό περιβάλλον, τις αντιδράσεις των άλλων;
-
Στην ενότητα αυτή, σκοπός μας είναι να διευρύνουμε τα καλλιτεχνικά μας εργαλεία, σε συνδυασμό αλλά και ανεξάρτητα από την κίνηση, έτσι ώστε να «ανοίξουμε» τους καλλιτεχνικούς μας ορίζοντες και να φανταστούμε τους δικούς μας τόπους πιο ολοκληρωμένα. Ερχόμαστε σε επαφή με καλλιτέχνες και θεωρητικούς διαφορετικών ειδικοτήτων, με σκοπό τη συλλογή και συσσώρευση πληροφορίας και ταυτόχρονα το μοίρασμα εμπειρίας και προσωπικής μεθοδολογίας. Ενδεικτικά: Χορευτές / Χορογράφοι / Σκηνοθέτες / Κινηματογραφιστές / Μουσικοί / Φωτιστές / Δραματουργοί / Σκηνογράφοι / Ενδυματολόγοι / Εικαστικοί / Θεωρητικοί του χορού / Θεωρητικοί της τέχνης, κ.α.
-
Στην ενότητα αυτή, μας απασχολεί η έννοια της σύνθεσης και της χορογραφικής πρακτικής. Πώς συναρμολογούνται όλα τα υλικά έρευνας; Πώς μετατρέπουμε μια άσκηση σε σύνθεση; Υπάρχει σωστό και λάθος; Πώς γεννιέται μια χορογραφία και ποια είναι τα εργαλεία που θα με βοηθήσουν να ενώσω τα κομμάτια του δικού μου παζλ, να φτιάξω τους δικούς μου κόσμους και να αφηγηθώ τις δικές μου ιστορίες; Ερευνάμε τη σχέση ανάμεσα στην ιδέα, τη θεματική και τη χορογραφική εργασία. Πώς η δραματουργία βοηθάει στη δημιουργία ενός έργου; Πόσο σημαντική είναι; Πώς συνδέονται οι ιδέες και η θεωρητική έρευνα με την πράξη; Ποιο είναι το «σώμα» του χορού; Πώς αναπτύσσονται το θέμα, η θεωρία και η αφήγηση; Υπάρχει τρόπος για να «διαβάζουμε» τον χορό;
-
Στην ενότητα αυτή ερχόμαστε σε επαφή με τα ιστορικά και σύγχρονα πλαίσια στην τέχνη, τον αισθητικό λόγο, την κοινωνία και την πολιτική. Ποιες είναι οι αλλαγές στις τάσεις, στους κανόνες και στην αισθητική ανάλογα με την εποχή; Ποιες ανάγκες εξυπηρετεί; Μελετάμε το ιστορικό πλαίσιο, τα κινήματα, τις πρωτοβουλίες, τους πρωτοπόρους και την τέχνη ως εργαλείο διεκδίκησης, αντίστασης και μέσο πίεσης. Ο χορός γίνεται η «φωνή» που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Τί επίδραση μπορεί να έχει στην κοινωνία; Πώς τροφοδοτείται από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες; Και τι αποτελέσματα ή αλλαγές μπορεί να φέρει;
-
Στην ενότητα αυτή, ασχολούμαστε με τα διαφορετικά στάδια της παραγωγής ενός έργου, από την καλλιτεχνική πρόταση και τον προϋπολογισμό, μέχρι τα residencies, τις συμπαραγωγές, τις δυνατότητες περιοδείας και το management ή mentoring καλλιτεχνών σε σχέση με την εκπροσώπηση και τις δυνατότητες συνεργασίας με κέντρα χορού, φεστιβάλ, θέατρα και οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού κ.α.. Πως μια ιδέα ξεκινάει από το μηδέν και καταλήγει σε παράσταση. Ποια είναι τα στάδια της παραγωγής ενός έργου;
-
Κάθε καλλιτέχνης καταπιάνεται με τη δική του/της χορογραφική ιδέα, για την οποία κάνει έρευνα παράλληλα με τα υπόλοιπα ζητούμενα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με σκοπό να δημιουργήσει τη δική του/της χορογραφία. Τα έργα αυτά στον πρώτο κύκλο της Ακαδημίας παρουσιάζονται σε μορφή ανοιχτής πρόβας (Open Sharing), στους χώρους της Ακαδημίας, παρουσία κοινού, καλλιτεχνών και επαγγελματιών του χώρου. Το μοίρασμα της δουλειάς του κάθε καλλιτέχνη, συνοδεύεται από ανατροφοδότηση (feedback) και συζήτηση. Στον δεύτερο κύκλο, τα έργα παρουσιάζονται σε μια περιπατητική παράσταση, σε διαφορετικά σημεία της πόλης της Ελευσίνας.